13 Ağustos 2012 Pazartesi

ÜÇ SONUÇ ;)


bir çırpıda geldi geçti tatil turum :)    :(
tadımlık oldu bu kez ama...
gittiğime değdi mi değdi, hatta deldi geçti ;)))
izmirin havasını çektim içime... çektim içime...
tüm detoksları sollayacak kadar iyi geldi bünyeme...
yenilendim...
tazelendim...
ege denizi benimdi sanki...
o beni sarmaladı, ben onu kucakladım...
ve midye ;)
yemeye doyamadığım, izmirden başka yerde yiyemediğim midye...
yedim ;) tabiki doyamadım :(
insanın elini ayağını bağlayan sıcaklığını hatırladım izmirin...
mecburi anlar dışında evden çıkılamadığındaki tutsaklığa kızamadım yinede :)
şehrin içi kışlık kullanıma aitti,
sahil kasabaları ise yazlık...
yaz tepesine binmeden yazlıklara çekilmeliydi izmirli...
öyle uzun süre tatil yapamayan izmirli ne yapacaktı peki?
haftasonunu değerlendirecek,
ya da
normal zamanlardan 1-2 saat fazla yolculukla işine yazlığından gidip gelecekti...


bir buruk tat bıraktı dönüş sağımda solumda...
benim şehrimde güne başlamayı istedim eskisi gibi    h e r g ü n  . . .
körfezi geçerken günün birinde özleyeceğim ihtimalini düşünerek gözlerimin arka odalarına depolamştım oysa seyrimi...


sayılı günüm geçti bitti :(((
s a y ı s ı z    g ü n   izmirde yaşamayı özledim :
işim olmasada bir bahane ile karşıyakadan konağa alsancağa deniz üstü seyehatlerimi,
kordonu uzaktan uzun uzun seyrimi,
herhangi buhranlı bir anın sonunu sahilde yürüyüşle atlatışlarımı,
gerilimi ve gerginliği az trafiğini,
insanların hoşgörüsünü kaybetmemişliğini,
tanışmaktan, konuşmaktan ve birbirinin gözlerine bakmaktan kaçmayan halkını,
. . .


başka başka şehirlerde bir süre yaşayınca kıyas yapmamak elde olmuyor.
ama genel kanım ise insana doğup büyüdüğü yer  "dünyanın en güzel yeri" gibi geliyor ???
bu biraz köklerinden kopamayan ve değişime açık olmayan bünyelere göre oluşmuş bir bakış açısı.
benim kanım ise yine çoktan seçmeli olmalı:
hayatında dönem dönem gidip başka şehirlerde yaşayıp sonra bir tanesi seçilmeli ;)
izmirde değilde bir başka şehirde doğup büyüseydim ve izmire sonradan gelip yaşamaya başlasaydım da bu kadar benimsermiydim bilmiyorum?
.
.
.
biraz düşündüm ve istanbul geldi aklıma.
istanbulda doğup büyümüş olsaydım istanbuldan başka bir şehirde yaşamak istemezdim!!!
istanbul dışındaki her şehir izmiri özletir gibi...



alışkanlık başta olmak üzere şehirden beklentilerinle ilgili bir seçim sanıyorum...
ve bazılarımız aslında ne kadar şanslı olduğumuzun farkında olamadan eskitiyoruz yaşadığımız şehrin kaldırımlarını...


SONUÇ 1: YAŞAMAYI HAYAL ETTİĞİN ŞEHİR ÖZLENİR ;)))

SONUÇ 2: TATİLE GİDERKENKİ NEŞEN DÖNDÜĞÜNDEKİNİ DÖVER, YERLE BİR EDER :(((

SONUÇ 3: HAYAT CİLVELERİYLE YAŞAMAYA DEĞER, DEĞİŞİKLİK HER TÜRLÜ BÜNYEDE  İYİ GİDER :)))







4 yorum:

  1. 3 sonuca da katılıyorum Mathkece. İzmir'i bilmiyorum ama çok merak ediyorum, İstanbul dışında bir zamanlar yaşamak çok isterdim ama çocuk olduktan sonra daha bir kökleniyorsun yaşadığın, ailenin yaşadığı şehre.

    YanıtlaSil
  2. biraz sakinlik, biraz huzur ve en çokta denize yakınlık hissi istersen nazlı izmir yaşanılasıdır... hürriyeti bol insanların arşınladığı kaldırımlarda sende olmak istersen durma koş hatta ;) köklerinden memnun olduğun aşikar ama en az 15-20 gün vakit geçirsen izmiri daha iyi anlayabilirsin sanırım... kargaşasız bir şehir bence...
    üç büyükler için tek kelime dersem eğer;
    izmir = huzur(hürriyet)
    ankara = resmiyet(donuk)
    istanbul = sanat(renk cümbüşü)
    her fırsatta gitmek isteyeceğim iki şehir izmir ve istanbul ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buarada söylemem lazım, eşim İzmir'li!! :) yani aslında anne tarafı, hatta bir teyzesi orada yaşıyor hala, gitmek görmek nasip olmadı, ama dediğin şey, 10 gün orada geçirmek hiç de uzak değil, inşallah yakınlarda olur :)

      Sil
    2. harika nazlı; izmirin bir parçası burnunun ucundaymış ;) vakti geldiğinde gidip görmeniz dileğiyle...

      Sil